Basisprincipes van online marketing voor kleine bedrijven

Nog niet zo lang geleden waren we via telefoonlijnen verbonden met internet en bladerden we met plezier door onze favoriete websites, vaak een paar minuten wachtend op het laden van funky lettertypen en kleurrijke afbeeldingen en lange alinea’s. Toen had ik niet veel keus. Voor de meeste mensen leek het idee om online te kopen een sciencefictionfilm uit de jaren 70.

In de begintijd van internet was het een luxe voor grote bedrijven omdat het maken van een website duur was. Het voelde bijna als een statussymbool. Zoals u weet, zijn er tegenwoordig veel dingen veranderd.

Tegenwoordig is uw website waarschijnlijk een van de beste verkooptools die uw bedrijf kan hebben. Dit is waarom.

De beste tool voor het genereren van leads. In de huidige markt kunnen zelfs kleine bedrijven concurreren met ‘s werelds grootste bedrijven voor potentiële klanten.

Dit is de meest kosteneffectieve verkooptool. Vergeet kranten, gele folders en oude media. Websites kunnen 24/7 bestellingen aannemen, nieuwe klanten ontvangen en nog veel meer zonder te hoeven wachten op een telefoontje om bestellingen op te nemen.

Dit is een snelle marketingtesttool. Met één klik op de knop kunt u productnamen, prijzen, foto’s, tekst en meer wijzigen om te zien wat uw klanten meer aanspreekt. “Probeer het eens met de catalogus.”

Uw eigen detailhandelaar en verkoopvertegenwoordiger: het opzetten van een e-commerce website is tegenwoordig niet alleen eenvoudig, maar ook betaalbaar. U kunt bestellingen en betalingen van uw website opnemen en bestellingen en leveringen automatisch verwerken wanneer dat nodig is.

Inzicht in online marketing en processen

Ja, uw website is waarschijnlijk een van de belangrijkste activa in uw online marketinginspanningen. Maar het is niet het enige dat u nodig heeft bij het maken van een internetmarketingcampagne. De meeste kleine bedrijven maken de fout te geloven dat het samenstellen van een cataloguswebsite van vijf pagina’s op internet alles is wat ze nodig hebben om alle klanten te krijgen waarop ze hebben gewacht. In de huidige competitieve markt werkt dit zelden voor u.

Als u een succesvolle marketingcampagne wilt maken, moet u een stapsgewijs proces maken en volgen om uw bedrijf online te runnen en te laten groeien.

Stap 1: Neem de leiding en wees consistent.

Succes op het gebied van online marketing kan worden bereikt door uzelf te informeren over verschillende online marketingstrategieën en de tijd en moeite te steken in het in handen nemen van uw online aanwezigheid. Als je je website, Facebook-pagina en Twitter-account gewoon met rust laat en nooit meer terugkomt, zal het falen snel volgen en de meeste mensen geven de dubieuze slechte internetgoden de schuld dat ze denken dat het te laat is voor het spel. Dat je geen 22-jarig Harvard-genie bent of dat je gewoon pech hebt. Veel mensen gaan hier doorheen en komen jaren later terug met spijt van al het succes dat ze zouden hebben gehad als ze eraan hadden vastgehouden.

Online marketing vereist goede afbeeldingen. Uw online marketingboodschap moet duidelijk zijn, te beginnen met de kleuren die u kiest voor uw logo en de lettertypen die u op uw website gebruikt. Onthoud dat voor alle rommel die de meeste mensen elke dag in de media zien, vaak minder meer is. Vergeet de vliegende letters en luide, funky muziek op uw website. De kans is groot dat je je mengt met het zachte, lieve online radiostation van je klant en je hebt haar haar browser zo snel mogelijk laten sluiten. U moet dezelfde creatieve elementen in al uw marketingmateriaal plaatsen als op uw website, zodat u kunt creëren wat u uw bedrijfsmerk noemt.

Stap 2: Bouw uw online merk

Website-ontwerp: laat u niet misleiden door enkele van de grote namen die zeggen dat webdesign een obscure wereld is van codetovenaars en ontwerpgodinnen. Met de huidige vooruitgang in online technologie is het ontwerpen van een goede en effectieve website vrij goedkoop. begrijp het niet verkeerd. Ik zeg niet: ga op zoek naar je 17-jarige nichtje en ontwerp een website zoals je eerder hebt gezien, of ga naar craigslist en zoek een 20-jarige webdesigner om een online meesterwerk voor je te maken. Het leidt tot online marketingmislukkingen. Wat ik wil zeggen is dat u geen 5.000 tot 7.000 hoeft uit te geven om een zeer effectieve en aantrekkelijke website te maken.

Alles over inhoud: volg niet dezelfde misvatting van veel eigenaren van kleine bedrijven wanneer ze beginnen met het maken van een website, ze besteden al hun tijd en energie aan het vinden van de juiste kleuren, het perfecte logo voor alle geweldige afbeeldingen op hun website. Nadat de meeste mensen online zijn gegaan om nuttige informatie te vinden, verzuimen ze om de beste tekst en inhoud voor hun klanten te maken om te lezen. Niet alleen dat, maar als u eenmaal de wonderen van zoekmachineoptimalisatie ontdekt, zult u snel ontdekken dat de inhoud van uw website een sleutelelement is van uw internationale online marketing inspanningen. Als je niet zo creatief bent als je schrijfklas op de middelbare school, overweeg dan om iemand te zoeken die je kan helpen boeiende inhoud voor je site te maken.

Stap 3: Bouw je publiek op

Ik zou letterlijk 10 boeken over dit onderwerp kunnen schrijven en ik zal later meer details geven. Er is geen reden om uw kostbare tijd en geld te verspillen aan deze internetavonturen als niemand u online vindt, ook niet op mediapagina’s over de hele wereld. Verkeer = Klanten = Verkoop

Zoekmachineoptimalisatie: SEO of zoekmachineoptimalisatie is waarschijnlijk een van de belangrijkste stukjes van de online marketingpuzzel. Als je het goed doet, kun je je bedrijf van een kleine pop-and-mom-winkel op de hoek naar een grote online winkel brengen. Kortom, miljoenen mensen zoeken elke dag naar diensten en producten via online zoekmachines. SEO kan u helpen de concurrentie te verslaan, zodat meer mensen u kunnen vinden.

Social Media: Als je nu nog niet wist wat Facebook of Twitter was, dan heb je de afgelopen vijf jaar onder een steen geleefd. Tegenwoordig is bijna iedereen online verbonden met vrienden, familie en collega’s via sociale mediasites. Zoals we eerder hebben besproken over webdesign, moet u campagnes voor sociale media maken en benutten. Je kunt niet veel doen door alleen maar een Facebook- of Google+ profiel aan te maken. U moet een strategie creëren waarmee u uw volledige potentieel kunt bereiken. Klanten die online gemakkelijk met elkaar kunnen communiceren.

Betaalde online advertenties: net zo belangrijk als andere online marketingmethoden, kunnen betaalde online advertenties een zeer effectief verkoopinstrument zijn. Naast Google Adwords, Facebook en banneradvertenties zijn er tal van bedrijven die willen dat u geld uitgeeft aan de advertenties waar u van houdt. Begrijp en analyseer waar uw geld naartoe gaat voordat u die glimmende creditcard uit uw portemonnee haalt. Het zal u helpen bij uw online marketinginspanningen.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *